We have already talked here about Sabre for some time, an innovative system, which is half jet engine and half rocket engine and has been developed during some years in the United Kingdom.
It is probably one of the most exciting alternative technologies against the expensive, complex and dangerous rockets used today and it can be the best way to space acess for astronauts and small and medium loads. It may also be a revolution in long-haul air transport with the introduction of hypersonic aircraft, and certainly a more reasonable and safe way to travel from one point to another on Earth than SpaceX's BFR.
Nor should we forget, that China has already announced a similar system for the coming years ...
After years of slow development, and an initial investment by British Aerospace (BAE) in 2015, Boeing and Rolls Royce will invest large sums of money in the british project, which is an excellent sign of the viability of the revolutionary Sabre.
The new engine should be capable of propelling an aircraft up to Mach 5.5 on atmospheric flights and at much higher speeds (Mach 25) in rocket mode.
Já aqui falámos há algum tempo do Sabre, um sistema inovador, que é meio motor a jacto e meio motor de foguetão e que está a ser desenvolvido já há uns anos no Reino Unido.
É provavelmente uma das mais excitantes tecnologias alternativas ao uso dos caros, complexos e perigosos foguetões usados actualmente e se se concretizar poderá vir a ser o melhor meio de acesso ao espaço para astronautas e pequenas e médias cargas. Poderá também vir a ser uma revolução no transporte aéreo de longo curso, com a introdução de aeronaves hipersónicas, e certamente um meio mais razoável e seguro para viajar de um ponto para outro na Terra, do que o proposto pela SpaceX com o BFR.
Também não devemos esquecer, que a China já anunciou um sistema idêntico para os próximos anos...
Depois de anos de lento desenvolvimento, e depois de um investimento inicial da British Aerospace (BAE) em 2015, a Boeing e a Rolls Royce vão investir grandes somas de dinheiro no projecto inglês, o que é um sinal excelente da viabilidade do revolucionário Sabre.
O novo motor deverá ser capaz de propulsionar uma aeronave até Mach 5.5 em voos atmosféricos e a velocidades muitos superiores ( Mach 25 ) em modo de foguetão.
Illustration of the Saber engine / Ilustração do motor Sabre |
Presentation of the new technology during an event. / Apresentação da nova tecnologia, durante um evento. Imagens Reaction Engines Ltd |
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